Meditacijos

Kas yra meditacija?

Meditacija tai būsena, kai nuraminame savo protą sutelkdami dėmesį į vieną objektą, garsą ar vaizdinį, ir išlaikome koncentraciją. Tai būsena, kai proto veikla yra suvaldyta. Žinoma, pradžioje mintys gali trukdyti susikaupti ir išbūti ramybėje, nes protui nepatogu būti tyloje ir ramybėje. Jums tereikia, tai pastebėjus, dėmesį sugrąžinti atgal į pasirinktą objektą ir tęsti meditaciją.
Lengviausia pradėti medituoti nuo vedamų meditacijų. Galite tiesiog patogiai atsisėsti arba atsigulti, užsidėti ausines ir klausyti įrašo. Jums nereikia “mokėti” medituoti. Tiesiog atsipalaiduokit ir pasistenkit išlaikyti dėmesį žodžiuose, kuriuos girdite.

Meditacijų įrašai

Kas yra šavasana?

Jogai Šavasaną vadina “tobulu jogos atsipalaidavimu”, kadangi jos metu pasiekiamas visapusiškas – kūno, proto ir emocijų – atpalaidavimas. Šavasana atliekama gulint vadinamoje “numirėlio” pozoje ant nugaros, rankas ir kojas plačiai atvėrus šonuose, visiškai atpalaidavus visą kūną. Šavasanos metu iš raumenų pasišalina pieno rūgštis ir fizinis kūnas ilsisi. Taip pat gyvybinė energija (prana) išplinta po visą kūną, pašalina blokus ir pakrauna organizmą nauja energija ir gaivinančiąja jėga. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad 15min kokybiškos Šavasanos prilygsta 3-4 valandoms neramaus miego. 

Pagrindinis Šavasanos poveikis – viso organizmo atpalaidavimas, harmonizavimas, įtampos, nerimo ir pykčio sumažinimas ar paleidimas, miego kokybės pagerinimas.

Šavasana yra puiki praktika tiems, kurie kenčia nuo per didelės gyvenimo įtampos ir tempo, taip pat linkusiems į nerimą ir depresiją žmonėms, turintiems miego sutrikimų, aukštą kraujospūdį, kadangi jos metu organizmas pereina į parasimpatinį gijimo režimą. Lonavalos jogos tyrimų institute buvo įrodyta, kad reguliariai taip atsipalaiduojant galima išgydyti padidėjusį kraujospūdį, nemigą, nervų sutrikimus ir kai kurias depresijos rūšis. 

Jogai sako, kad Šavasana sunkiausia jogos poza (asana), nes šios asanos esmė yra neužmigti, išlikti sąmoningam ir visiškai atpalaiduoti visą kūną, plūduriuojant tarpinėje būsenoje tarp miego ir budrumo. Šavasaną galima praktikuoti bet kuriuo dienos metu, kai jaučiate, kad Jūsų kūnui ir protui reikia pailsėti. Kai norisi griebti kavos puodelį, geriau skirkite savo kūnui ir protui kokybišką poilsį ir atsinaujinimą.

Šavasanų įrašai

Jogos praktika

Dalinuosi su Jumis meditacijos įrašais, kurie padės nurimti, atsipalaiduoti, geriau jausti ir pažinti save ir tai, kas vyksta aplink mus.